اقتصاد و سرمایه

اقتصاد و سرمایه

سرمایه گذاری در صنایع مختلف
اقتصاد و سرمایه

اقتصاد و سرمایه

سرمایه گذاری در صنایع مختلف

علت کاهش قیمت طلا و سکه در این روزها چیست؟

در چند روز گذشته شاهد کاهش قیمت سکه و طلا در کشور بودیم و دلیل اصلی این موضوع، افت قیمت طلا در بازارهای جهانی بود؛ به طوری که در عرض یک هفته ۲۴ دلار از قیمت این فلز کاسته شد.
به گزارش افکارنیوز، در چند روز گذشته شاهد کاهش قیمت سکه و طلا در کشور بودیم و دلیل اصلی این موضوع، افت قیمت طلا در بازارهای جهانی بود؛ به طوری که در عرض یک هفته ۲۴ دلار از قیمت این فلز کاسته شد.
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره علت کاهش قیمت طلا و سکه در ایران به خبرنگار اقتصادپرس گفت: در چند روز گذشته شاهد کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخل بودیم که این مساله را می‌توان مرتبط به افت قیمت‌ها در بازار‌های جهانی دانست.... 
محمد کشتی‌آرای افزود: قیمت طلا در چند هفته گذشته در بازارهای جهانی سیر نزولی داشته و باعث شده قیمت سکه و طلا در داخل کشور نیز با کاهش روبه‌رو شود. همچنین رکود فصلی بازار نیز سبب شده تا سطح معاملات در بازار کاهش یابد و این امر در افت قیمت‌ها نیز موثر است.
وی تاکید کرد: به‌طور قطع تحولات سیاسی و اقتصادی جهانی بر روی قیمت طلا بسیار موثر است.
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره تاثیر ثبت‌نام برخی چهره‌های سیاسی در انتخابات بر روی کاهش قیمت طلا در کشور توضیح داد: حضور این تعداد از سیاستمداران مقتدر در اصل نشان‌دهنده اقتدار سیاسی کشور است و هنگامی که این اقتدار افزایش پیدا می‌کند، به همان میزان ارزش پول ملی بالا می‌رود و این مساله بر کاهش قیمت انواع ارز و سکه و طلا موثر است.
کشتی‌آرای در ادامه در پاسخ به این سوال اقتصادپرس که آیا با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شاهد ادامه کاهش قیمت سکه، طلا و ارز خواهیم بود، اظهار داشت: این مساله نمی‌تواند موثر باشد، اما تاثیر قیمت‌های جهانی بسیار زیاد است.
دلیلی دیگر:
رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران نیز درباره علل کاهش قیمت طلا گفت: وضعیت اقتصادی آمریکا را می‌توان دلیل مهم کاهش قیمت جهانی طلا دانست، زیرا هم‌اکنون نرخ بیکاری در این کشور به شدت کاهش یافته و سرمایه‌گذاری در معاملات و بازارهای بورس و همچنین بخش مسکن بسیار رونق یافته و به همین دلیل ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها افزایش داشته است.
احمد وفادار تصریح کرد: وضعیت دلار رو به بهبود بوده و همچنین قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش داشته است.
وی در مورد تاثیر ثبت‌نام برخی چهره‌های سیاسی در انتخابات بر روی کاهش قیمت طلا در کشور اظهار داشت: از همان ساعات اولیه نام‌نویسی رجل سیاسی و افراد شناخته شده در انتخابات، شاهد کاهش قیمت انواع ارز و سکه و طلا بودیم؛ به طوری که دلار از ۳۵۰۰ تومان به ۳۳۰۰ تومان کاهش یافت و با پایان ثبت‌نام‌ها در ۳۴۰۰ تومان تثبیت شد. می‌توان گفت این مساله در روند کاهش قیمت ارز و طلا بی تاثیر نبوده است اما اثر مستقیم نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: ثبت نام این افراد در افزایش ارزش پول ملی موثر بوده است.
وفادار در مورد ادامه روند کاهش قیمت‌ها در آینده پیش‌بینی کرد: این اثر متوقف شده و البته این‌که چه کسی انتخاب و به عنوان رییس‌جمهور یازدهم معرفی شود، به طور قطع در تعیین قیمت طلا و ارز موثر خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.